Obchodné podmienky
OBCHODNÉ PODMIENKY – WWW.RPKRBY.SK
I.
Základné ustanovenia
- Úvod
Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti medzi spoločnosťou PRE-eminent, s.r.o. (ďalej len "predávajúci") a zákazníkom (ďalej len "kupujúci") pri predaji a nákupe tovaru a služieb. Ďalej upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len: „kupujúci“) prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupného na internetovej stránke www.rpkrby.sk (ďalej len „internetový obchod“).
- Identifikácia predávajúceho:
- Názov firmy: PRE-eminent, s.r.o.
- Sídlo: Boriny 1528/37, 929 01 Dunajská Streda
- Prevádzka: Športová ulica 4810/72, 929 01 Dunajská Streda
- IČO: 52 027 457
- DIČ: 2120883193
- IČ DPH: SK2120883193
- Spoločnosť zapísaná na Okresnom súde Trnava, oddiel Sro, vložka č. 43348/T
- Kontaktné údaje:
- E-mail: info@rpkrby.sk
- Telefonický kontakt: +421 948 290 859
- Webová stránka: www.rpkrby.sk
- Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchýlne dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
- Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
II.
Informácie o tovare a cenách
- Ceny uvedené na webovej stránke sú konečné a zahŕňajú všetky poplatky, dane okrem dopravy, pokiaľ nie je uvedené inak.
- Ceny tovaru sú v katalógu internetového obchodu uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
- V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácia o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platí len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky. Tovar doručený mimo územia Slovenskej republiky podliehajú individuálnym podmienkam a musia byť dohodnuté vopred a písomne.
- Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s kupujúcim inak.
- Informácie o tovare, vrátane jeho bližšej špecifikácie a ceny sú uvedené pri každom jednotlivom tovare v katalógu internetového obchodu. Všetky tovary ponúkané v internetovom obchode sú nové.
- Všetky materiály použité pri výrobe tovaru prešli kontrolou kvality.
III.
Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
- Zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim je uzavretá okamihom potvrdenia objednávky kupujúceho predávajúcim. Potvrdenie objednávky bude zaslané e-mailom s predmetom správy: „RPKRBY.SK – Objednávka spracovaná“ najneskôr do 3 pracovných dní po prijatí objednávky.
- Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, k tomu patriace príslušenstvo, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.
- Objednávku je možné podať vždy prostredníctvom internetového obchodu (vyplnením objednávkového formulára), prípadne e-mailom alebo iným spôsobom, ktorý podľa aktuálnych informácií sú zverejnené v internetovom obchode.
- Pred odoslaním objednávky je umožnené kupujúcemu kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
- Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o prijatí objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie sa nepovažuje za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je uzavretá v okamihu zaslania potvrdenia objednávky predávajúcim na emailovú adresu kupujúceho.
a.) Produkty označené "skladom" štandardne doručíme do 5 pracovných dní od o dňa potvrdenia objednávky.
b.) Produkty označené "na objednávku" taktiež v prípade že sú aktuálne skladom platí bod 5 A. V prípade, že je stav iný dôjde k vzájomnej dohode telefonicky alebo e-mailom kedy bude odber možný.
- V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu ponuku s alternatívnym produktom. Ponuka s alternatívnym produktom sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
- Všetky objednávky potvrdené predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokým nie je kupujúcemu doručené oznámenie o spracovaní objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku elektronickou správou na e-mail predávajúceho.
- V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o prijatí objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na e-mailovú adresu predávajúceho.
- Objednávky prijaté v sobotu, nedeľu a počas sviatkov budú spracované do 3 nasledujúcich pracovných dní.
IV.
Zákaznícky účet
- Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru.
- Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
- Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
- Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
- Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva (1 rok), či v prípade, kedy kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
- Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
V.
Platobné podmienky a dodanie tovaru
- Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
- a) bezhotovostne, prevodom na bankový účet predávajúceho – IBAN: SK20 5600 0000 0011 8691 2001, BIC/SWIFT kód: KOMASK2X vedený v Prima banka Slovensko, a.s.,
- b) bezhotovostne, platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány Shoptet Pay,
- c) dobierkou pri prevzatí tovaru maximálne do výšky 500 € (päťsto euro), a to buď v hotovosti alebo platobnou kartou, podľa možností kuriéra. Suma od 500,01 € musí byť uhradená vopred na bankový účet predávajúceho alebo v hotovosti v prevádzke predávajúceho.
- d) v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere na výdajni zásielok.
- Niektoré spôsoby platby (najmä dobierka) môžu byť ďalej spoplatnené. Tieto poplatky sú uvedené na internetovom obchode. V objednávke bude vždy uvedená konečná cena, ktorá už poplatky súvisiace so zvoleným spôsobom platby zahŕňa.
- Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním tovaru.
- V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri objednaní tovaru a nie pri vyzdvihnutí, okrem tovaru, ktorý je skladom.
- V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 3 kalendárnych dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
- V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje kupujúci podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb. Online platby zabezpečuje platobná brána:
Shoptet, a.s.
Dvořeckého 628/8
169 00 Praha 6
Česká republika
IČ: 28935675
DIČ: CZ28935675
- V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho. Pri realizácii platby je kupujúci povinný uviesť správny variabilný symbol slúžiaci k špecifikácii objednávky, uvedený v spracovaní objednávky.
- Kupujúci berie na vedomie a súhlasí, že v prípade omeškania so zaplatením kúpnej ceny je predávajúci oprávnený kedykoľvek od prvého dňa trvania takéhoto omeškania od kúpnej zmluvy odstúpiť a objednávku stornovať. O odstúpení od kúpnej zmluvy a stornovaní objednávky je predávajúci povinný kupujúceho informovať prostredníctvom elektronickej správy na e-mailovú adresu kupujúceho.
- Predávajúci môže žiadať od kupujúceho vopred zálohu či inú obdobnú platbu, čo musí byť písomne oznámené kupujúcemu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.
- V prípade marketingovej akcie, kedy je pri splnení určitých podmienok, poskytovaný kupujúcemu k nákupu darček zdarma, vzniká medzi predávajúcim a kupujúcim darovacia zmluva sa zaväzovacou podmienkou. Ak dôjde zo strany kupujúceho k odstúpeniu od kúpnej zmluvy, hoci aj čiastočnému, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček. Nárok na darček zdarma nemožno uplatniť dodatočne. Na darčeky, ktoré sú poskytované zdarma, nemožno uplatňovať akékoľvek práva z vadného plnenia. Marketingové akcie platia v uvedenom termíne alebo do vyčerpania zásob darčekov.
- Tovar je kupujúcemu dodaný:
- a) na adresu určenú kupujúcim v objednávke,
- b) prostredníctvom výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú kupujúci určil.
- Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru.
- Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštneho požiadavku kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
- Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
- Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať a bezodkladne musí o tom informovať predávajúceho a zdokumentovať porušenie obalu. Dokumentácia musí byť vyhotovená písomne za účasti prepravcu a vlastnoručne podpísaná. Podpisom dodacieho listu (alebo iného obdobného dokumentu) potvrdzuje, že obal zásielky nebol porušený. Reklamácia tovaru z dôvodu porušenia obalu zásielky v takom prípade už nie je možná.
- Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je odoslaný na e-mailovú adresu kupujúceho.
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo ku tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
- Platba tovaru je možná v Eurách (€, EUR).
VI.
Odstúpenie od zmluvy
- Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru; ak je dodávka rozdelená do niekoľkých častí, odo dňa prevzatia poslednej dodávky. Kupujúci je povinný zaslať „Odstúpenie od kúpnej zmluvy“ na doručovaciu adresu predávajúceho alebo prostredníctvom e-mailu. Prijatie „Odstúpenie od kúpnej zmluvy“ predávajúci potvrdí bez zbytočného odkladu.
- Odstúpením od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje a hľadí sa na ňu, ako keby nebola uzavretá.
- Ak bol spoločne s tovarom poskytnutý darček, stráca darovacia zmluva odstúpením od zmluvy ktoroukoľvek zo strán účinnosti. Darček je potrebné zaslať na doručovaciu predávajúceho spoločne s vráteným tovarom. Náklady za doručenie tovaru a darčeka späť na adresu predávajúceho znáša kupujúci v plnej výške.
- V súlade s § 1837 občianskeho zákonníka nie je možné odstúpiť od zmluvy o dodávke tovaru, ktoré bolo upravené podľa žiadosti kupujúceho – zákazková výroba
- K vrátenému tovaru kupujúci je povinný priložiť kópiu dodacieho listu alebo faktúry, ak tieto dokumenty boli vystavené, alebo iný doklad preukazujúci kúpe tovaru, písomné vyjadrenie „Odstúpenie od kúpnej zmluvy“ a zvolený spôsob vrátenia peňazí (prevodom na účet alebo osobné prevzatie hotovosti).
- Všetky prijaté peňažné prostriedky budú vrátené podľa žiadosti kupujúceho do 14 dní od odstúpenia od zmluvy.
- Ak kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
- Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
- Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a v pôvodnom obale.
- Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom určeným kupujúcim.
- Zásielka odoslaná kupujúcim ,,na dobierku“ nebude predávajúcim prevzatá a odstúpenie od zmluvy stráca účinnosť.
VII.
Práva z vadného plnenia
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Predávajúci ďalej zodpovedá kupujúcemu, že v dobe, kedy kupujúci tovar prevzal:
- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojedali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy vykonanej predávajúcim,
- a tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohoto druhu obvykle používa,
- tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
- je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti,
- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
- Ak sa vada prejaví v priebehu prvého mesiaca od prevzatia tovaru kupujúcim, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí. Kupujúci je oprávnený uplatniť práva z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsaťštyri mesiacov od prevzatia. Toto ustanovenie sa nepoužije u tovaru predávaného za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru pre vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
- V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
- a) ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť:
- b) bezplatné odstránenie vady tovaru,
- c) výmenu tovaru za nový tovar,
- ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť:
- a) primeranú zľavu z kúpnej ceny,
- b) odstúpiť od zmluvy.
- Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy:
- a) ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,
- b) ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt ani po tretom odstránení vady alebo vád po oprave tretí krát.
- c) ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád (tri) tovaru.
- Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné, alebo mieste podnikania. Spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť aj u osoby určenej predávajúcim. Ak reklamáciu spotrebiteľa vybavuje osoba určená predávajúcim, táto môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného tovaru, inak reklamáciu postúpi na vybavenie predávajúcemu. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
- Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z vadného plnenia. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv vyplývajúcich mu z vadného plnenia si uplatňuje, je predávajúci alebo ním poverený pracovník alebo určená osoba povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie čo najskôr bez zbytočného odkladu, v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, obvykle do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí vybaviť čo najskôr bez zbytočného odkladu, pričom v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, okrem v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité odstránenie vady. Predávajúci je povinný informovať kupujúceho e-mailom o skutočnostiach ešte pred uplynutím 30 dňovej lehoty a určiť nový termín, nie však dlhší ako 90 dní. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje moment, kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z vadného plnenia) predávajúcemu.
- Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
- V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.
- Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má kupujúci.
- Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a zákonom č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
- Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady upravuje reklamačný poriadok predávajúceho.
VIII.
Doručovanie
- Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať aj prostredníctvom elektronickej pošty.
- Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na e-mailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.
IX.
Mimosúdne riešenie sporov
- Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd.
- K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporou z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr.@soi.sk. Internetová adresa: https://www.soi.sk/. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
- Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislave, internetová adresa: http://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
- Predávajúci je oprávnený k predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor živnostenského podnikania. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
X.
Záverečné ustanovenia
- Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.
- Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
- Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
- Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.
- Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
- Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať bez písomného upozornenia kupujúceho. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
- Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy.
V Dunajskej Strede, dňa 20.03.2025