Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

 

Predávajúci:   

  • Názov firmy: PRE-eminent, s.r.o.
  • Sídlo: Športová ulica 4810/72, 929 01 Dunajská Streda
  • IČO: 52 027 457
  • DIČ: 2120883193
  • IČ DPH: SK2120883193
  • Spoločnosť zapísaná na Okresnom súde Trnava, oddiel Sro, vložka č. 43348/T
  • Kontaktné údaje:
  • E-mail: info@rpkrby.sk
  • Telefonický kontakt: +421 948 290 859
  • Webová stránka: www.rpkrby.sk

 

Tento Reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade s Občianskym zákonníkom – zák. č. 40/1964 Zb. v platnom znení (v súlade s § 612 - § 627, ktoré upravujú predaj tovaru v obchode), Zákonom o ochrane spotrebiteľa – zák. č. 250/2007 Z.z. v platnom znení (ide o predaj tovaru pre uspokojenie vlastnej potreby kupujúceho) a Zákonom o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov – zák. č. 391/2015 Z.z. v platnom znení. Je záväzný pre podnikateľa ako predávajúceho a spotrebiteľa ako kupujúceho.

 

VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

Základné pojmy:

  • Tovar v obchode - finálny výrobok určený na ponuku kupujúceho.
  • Kupujúci - fyzická osoba, ktorá nakupuje tovar alebo používa služby pre priamu osobnú spotrebu fyzických osôb, najmä pre seba a pre príslušníkov svojej domácnosti. Je to osoba, ktorá pri uzatváraní kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
  • Predávajúci - podnikateľ, ktorý kupujúcemu predáva tovar alebo poskytuje služby.
  • Reklamácia - rozsah, podmienky a spôsob uplatnenie práva zodpovednosti za vady tovaru v zmysle Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane kupujúceho, záručných podmienok uvedených v záručnom liste a Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

 

Základné povinnosti predávajúceho voči kupujúcemu pred odovzdaním tovaru:

  • Skontrolovať, či tovar nie je poškodený, prípadne inak znehodnotený, či je kompletný, či zodpovedá požiadavkám kupujúceho.
  • V prípade predaja nevybaleného tovaru je povinný skontrolovať neporušenosť obalu, resp. iné vady.
  • Umožniť kupujúcemu prekontrolovať si správnosť údajov o hmotnosti, miere alebo množstve.
  • Riadne informovať kupujúceho o vlastnostiach predávaného tovaru, o spôsobe použitia a údržby tovaru ako aj o nebezpečenstve, ktoré vyplýva z jeho nesprávneho použitia alebo údržby a o podmienkach uchovávania a skladovania. Ak je to potrebné s ohľadom na povahu výrobku, spôsob a dobu jeho používania, je predávajúci povinný zabezpečiť, aby tieto informácie zrozumiteľne obsahoval aj priložený písomný návod. Tieto povinnosti sa nevzťahujú na prípady, keď ide o zrejmé alebo všeobecne známe skutočnosti.
  • Predviesť kupujúcemu výrobok, ak to povaha výrobku umožňuje.
  • Informovať kupujúceho o cene výrobku.
  • Informovať o záručných podmienkach, záručnú dobu a začiatok plynutia záručnej doby.
  • Informovať o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia zodpovednosti za vady tovaru a služieb (ďalej len „reklamácia“) vrátane informácie, kde možno reklamáciu uplatniť a vykonať záručnú opravu.

 

ZÁRUČNÉ PODMIENKY

 

  • Ku každému tovaru môže byť priložený záručný list, ak o to kupujúci požiada, v ktorom sú uvedené záručné podmienky a záručná doba. Ak to povaha tovaru umožňuje, postačí namiesto záručného listu doklad o kúpe.
  • Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúceho. Záručná doba je 24 mesiacov. Ak ide o použitý tovar záručná doba je minimálne 12 mesiacov.
  • Ak ide o tovar, ktorý sa rýchlo kazí, zodpovedá predávajúci iba za vady existujúce pri prevzatí tovaru kupujúcim.

 

Právo na záručnú opravu zaniká v prípadoch:

  • ak neboli dodržané podmienky pre používanie tovaru,
  • ak k vade tovaru došlo vplyvom:
    • jeho mechanického poškodenia alebo jeho častí,
    • nesprávnej montáže, alebo obsluhy a údržby, neodborného zásahu, alebo živelnej udalosti.
  • skladovanie za nevyhovujúcich podmienok

 

UPLATNENIE REKLAMÁCIE

 

Povinnosti kupujúceho pri uplatnení reklamácie:

  • Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predložiť doklad o zaplatení, dodací list ak bol vydaný, záručný list ak bol vydaný, t.j. doklady, z ktorých je zrejmý spôsob nadobudnutia tovaru, výrobné číslo tovaru a deň prevzatia kupujúcim.

 

Kupujúci si môže reklamáciu uplatniť:

  • V predajni, kde tovar zakúpil – predávajúci alebo ním poverený zamestnanec na základe predložených dokladov vypíše „Reklamačný protokol“. Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie.
  • Elektronicky – vyplnením formulára „Reklamačný protokol“ a zaslaním na e-mailovú adresu predávajúceho uvedenú v hlavičke tohto dokumentu.

 

Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

 

Záväzné lehoty:

  • Ak ide o odstrániteľnú vadu, na ktorú sa vzťahuje záruka, má kupujúci právo, aby sa bezplatne, včas a riadne odstránila. Predávajúci je povinný odstrániť vadu bez zbytočného odkladu.
  • Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru (ak neobsahuje vymeniteľné časti), alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
  • Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby bolo možné tovar riadne používať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, avšak kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (v počte 3) alebo pre väčší počet vád (v počte 3) tovar riadne užívať.
  • Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
  • Oprávnený zamestnanec rozhodne o reklamácii najneskôr do troch pracovných dní odo dňa prijatia, v zložitých prípadoch do siedmich pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady výrobcom alebo znalcom. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní, okrem veľmi zložitých prípadov, najmä ak sa vyžaduje zložité odstránenie vady. Predávajúci je povinný informovať kupujúceho e-mailom o skutočnostiach ešte pred uplynutím 30 dňovej lehoty a určiť nový termín, nie však dlhší ako 90 dní. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
  • Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie.
  • Okamihom uplatnenia reklamácie sa záručná doba prerušuje až do doby výmeny tovaru alebo súčasti tovaru. Ak dôjde k výmene, začína plynúť záručná doba znova od prevzatia tovaru alebo súčasti tovar, nie však nová záručná doba, ale pôvodná záručná doba, ktorá sa predlžuje o čas reklamácie § 627 ods. 2 Zákona č. 40/1964 Z.z. Občianskeho zákonníku.

 

 

 

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

  • Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom (nie však s výsledkom reklamácie), ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
  • Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“) subjektu ARS, ak predávajúci na žiadosť kupujúceho odpovedal zamietavo, alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa doručenia jej odoslania.
  • Návrh podáva kupujúci príslušnému subjektu ARS.
  • Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má kupujúci.

Subjektom ARS pre spory s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia prípadne iný príslušný orgán ARS zapísaný v zozname Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. Zoznam orgánov ARS je dostupný na: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

 

Návrh musí obsahovať:

  • meno a priezvisko kupujúceho, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má;
  • presné označenie obchodníka;
  • úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností;
  • označenie, čoho sa kupujúci domáha;
  • dátum, kedy sa kupujúci obrátil na obchodníka so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s obchodníkom bol bezvýsledný,
  • vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu ARS, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené ARS spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) alebo písm. g) Zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

Návrh môže kupujúci podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže kupujúci použiť vzorový formulár, ktorý je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu ARS.

Ak návrh neobsahuje potrebné náležitosti, alebo ak k nemu nie sú priložené doklady potrebné na jeho posúdenie, subjekt ARS bezodkladne informuje kupujúceho o tom, aké má návrh nedostatky, akým spôsobom majú byť odstránené a vyzve ho, aby neúplný alebo nezrozumiteľný návrh doplnil v lehote do 15 dní.

Strany sporu sú povinné poskytnúť potrebnú súčinnosť subjektu ARS na dosiahnutie rýchleho a efektívneho priebehu ARS.

Náklady spojené s ARS znáša každá so strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.

 

 

 

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

 

  • Pri všetkých sťažnostiach a sporoch vyplývajúcich z reklamácií sa postupuje podľa tohoto Reklamačného poriadku, Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa a Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

 

V Dunajskej Strede, dňa 20.03.2025

 

Reklamačný protokol